Main - Main

Kali ni gua tak payah nak minta-minta permission dah. Awek ni direct tag gua pasal nak cerita zaman Firaun dia time kecik-kecik dulu kat blog gua. Baru berapa jam gua mengghaibkan diri, dah ramai member gua yang single dan yang 'single' bertanyakan soalan ngan gua. Siap ada soalan OMR lagi tu.

Lelaki 1 : Siapa awek kat entri Diam-Diam Ubi Berisi tu. Cantik tak?

Lelaki 2 : Haha. kau kena terjah.

Kaunter pertanyaan terpaksa dibuka sejam lebih awal sebab ramai yang mahu tau siapalah awek tu. Gua diibaratkan manager kat pompuan ni. Dan member gua ibarat wartawan yang kehausan. Tak kira member gua dari semenanjung ataupun yang berada di borneo. Semua wondering ni.

Maka inilah cerita dia...

Sape sangke aku dulu seorang yang agak extrem. Hehehe. Main bola, main rounders, main kejo-kejo. Main gelongsor kat bukit, panjat pokok pown ade gak. Ape lgi erk. Dah tak ingat dah. Sampai kan balek rumah lambat sikit sebelum 6.30 p.m aku kene kunci kat luar. Kejam!!!! Banyak kali kowt tak leh masuk rumah. Degil rupenye aku nie. Hahahhaa. Aku terjebak ngan semue nie sebab jiran-jiran aku semue keluarkan produk laki jer. Aku yang perempuan nie dah takde kawan perempuan. Main la ngan mereke². Huhuhuh. Smuenye macam-macam kenangan... ^_^..

Bola oh bola

uhuhuhuh..Bile time bola je aku mesti aku jadi penjage gol. Nape erk???? Kalo dieowang tu tendang bola relex tak pew gak. Ceh. Sampai skit sendi-sendi aku nak tahan bola tu dari digolkan... <---- tak kuat lari pasai tu jage gol. wahahaha.. Mungkin aku bole jadi pemain star suatu hari nanti Cristiano Ronaldo.
Gelongsor????

Yang bestnye time main gelongsor jumpe tiko getah @ tikar terbang tak gune. Kotak-kotak. Apew-apew yang buleh meggelongsorkan kami. Smue kami sapu. Hahahaha. Tinggi tak bukit tu ???... tak dew la tinggi sangat. Curam tak bukit tu? Agak lor boleh mencapai kelajuan 30 km/h. Iyer-iyer je aku nie. Yang pentingnye di penghujung bukit tu ade sebuah longkang yg agak muat-muat untok owg masuk... =p.. Yg besttnye 1 kotak tu nek ramai-ramai. 3 ke 4 owang sekali gus. Huhuhuh. Tapi tak men belakang rumah aku. Belakang umah jiran. Sebab bukit belakang rumah aku tak besh. Tak cukup tinggi. hahahaha..

Ade la satu hari tu dok besh2 main-main gelongsor. Mungkin di sebabkan kotak tu terlalu licin, bukit tu nek botak kami dok keje kan. Hahaha. Adek aku nie tak dapat mengawal kelajuan kotak tu. Mungkin transmission kereta time tu rosak agaknya. Tambahan pulak kami dah tambah turbo kat benda tu. last-last terbabas masuk la longkang. Hahaha. Dah lah air die boleh tahan bau die. uwekkk. Nasib bek aku tak nek same mase tu. Kalo tak aku pown berkubang dalam longkang tu.. ^_^

Dah tibe klimaksnye. Huhuhuh..

Rounders... ^_^

huhuhuhuh. Teringat dok main ronders mase kecik-kecik dulu. huhuhuh. gune apew² mende kayu asal bola tu leh pegi jao pown ok la. huhuhuh. Nak ikotkan cerite mase tu aku jadi tukang pembaling bola. Tup² budak tu pukul tepat kearah perut aku. Senak dowh. Tak terkate aku mase tu. rase nak menangis pown aku. Tp kontrol macho. Wahahaha. Budak² dah keliling aku. tnye ok ke tak... =p.. Dak yang pukul bola tu lagi lah mengelabah. Name die Adib. hehehe. pangkat abang daa. sekarang dah keje kowt die. Dah tak penah nampak dah sekarang. huhuhuh. Sejak dari tu bile aku jadi tukang baling bola je pas baling bola aku kompem p tunduk. Takut pisang berbuah due kali. Hahahha

To be continued

Notakecil : hari ni gua paling menang dalam melabur saham. Dua kali Gua terpaksa dikejarkan ke tandas sebab paling sakit perut. haha

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.