Panjang Umurku

Episod ke 3. Episod kali ni awek tu nak buat ala-ala Korea sikit. Kalau korea mesti wajib touching². Cerita tentang detik² seorang bayi yang baru nak melihat indah dunia.

Maka inilah cerita dia

Hari nie aku nak bercerite mase aku ngah baby² lagi. Cite nie tak leh wat kowang nak gelak guling². Cume sekelumit simpati pade aku. Tu pown kalo hati kowg macam tisu lor. huhuhu.Tanggal 11/1/1990 pada pagi hari, tak ingat kol berape, malas lak nak tanye mak aku lahir la seorang baby yg diberi name xxxxxxxxxx. Aku la 2. huhuhuh…

Sebelum detik² kelahiran aku, mak aku terpakse melalui detik² yang mencemaskan. Al maklum la baby first. Hehehehe. Aku rase kedegilan aku dah terjadi sejak aku baby lagi kowt. Sebabnye, punye la mak aku meneran. Dokter pown soh wat..

1 2 3 push…

Mak aku menjerit ngan sekuat2 ati ...

“arghhh!!!! Fuh fuh fuh..’’




Begitu la seterusnye. Tapi aku nie bermasalah cikit. Bukan sebab aku songsang dalam perut tu ok. Aku pown tu tau nape. Last² aku mule rase lemas dalam tu akibat terminum air ketuban manyak sangat. kowang tau tak air ketuban tu per??? Tak tau cri sendiri. Hahahha.. Ok² sambung balek. Akhirnye aku berjaye dikeluarkan. Dalam keadaan lemah. Aku tak berbunyi ape². Dalam otak mak aku kompem dah piker macam². Baby bagun baby.

TIBE2..

Aku tersedak. Aku memuntah kan segale² ape yg aku tertelan mase dalam perut mak aku tu. Nak tau kaler ape muntah aku tu?? Kaler hijau.. ewwww… Tu la degil sangat tak mo kuar. Nak dok gak dalam perut tu lame2. Kan dah dpt penyakit. Hahaha. Aku dulu dew penyakit semput. Maybe sebab mase baby² dulu kowt aku dapat penyakit tu. Tapi sekarang semput aku dah tak dew dah. Dah lame hilang. Syukur la nyawe aku masih pnjang lagi. kalo tak, x dapat aku merase kehidupan seperti sekarang nie… ^_^

To be continue…

Natijahnya : Sayangilah emak kita...

Notakecil : Selamat Pengantin Baru kepada Elnie Binti Manyon dan pasangannya. Semoga Bahagia Ke Akhir Hayat. Amin...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.