Diam-Diam Ubi Berisi

Hari tu gua main Facebook. Tiba-tiba ada sorang awek ni terjah gua. Gua terus bergegas tengok cermin. Tengok kat cermin gua taklah hensem sangat. Taklah popular sangat. Awek ni buat request. Tapi bukanlah request yang tinggi melangit. Dia nak post cerita dia kat blog gua time kecik-kecik dulu. Itu gua bohong. Sebenarnya gua yang minta tulis sejarah jahiliah dia dulu-dulu. *Gua dah minta permission ok*. Jadi inilah kisah awek ni.

Dulu-dulu mase kecik biase lor, budak. Asal nampak best je mesti nak g gak. huhuhuh. Dulu, mase aku kanak (tak ingat umor berape) kat area-area depan rumah aku nie ade rumah ngaja-ngaji. Aku panggil die owang cikgu Aisyah ngan cikgu Harun. Cikgu Harun tu agak garang lor. Aa-ala komando. Takut-takot. huhuhuh. Selalu je dengor owang ngaji kat rumah tu. So nak dijadikn cerite, aku ngan adek aku pown blajar la mengaji kat situ. huhuhuhuh. Dari alif ba ta sampai la aku reti bace al-quran... ^_^. Macam-macam keperitan, kepayahan, kedegilan, kenakalan. Semue aku lalui. huhuhuhuh.

Macam nie ceritenye...

Mase kecik-kecik biase lor kite cepat bosan ngan something yg kite buat. Nak diikowt kan cerite, aku nie berpakat lah ngan adek buat Projek Hilang Akal, aku tak mau pegi ngaji. Nak ponteng pown bawak geng kowt. hahahaha. Gua cadang cuti sehari dua. Masalahnye dekat sebulan aku tak datang ngaji. tak kantoi tu. Padahal barisan depan umah selang berape rumah jer. hehehe. Betape baeknye aku mase 2. :-). last-last terkantoi gak. Cikgu tu terus menuju ke rumah aku. Mengkhabarkan aku tak datang ngaji dah sebulan. kuang3X. kowang nak tau aku pegi nyorok kat maner??? hahahhaa. kat belakang rumah dowh. Wat2 p tempat ngaji. Tengok-tengok line clear aku teros melincahkan diri cabot belakang umah. Agak-agak cukup sejam aku wat2 balek rumah lor. wahahahaha....

^_^.. Walaupun aku cuti sebulan tapi tetap dapat gaji dari mak aku. hairan betol. Apew lagi. Dapat la buah tangan dari mak aku. haahah. Sejak tu 'pihak atasanku' teros anto aku sampai tempat ngaji betol-betol depan pintu. Dah nampak aku dok baru mak aku bla. hahahhaha. Betape nakalnye aku. Dalam diam-diam ubi berisi. hehehhe. *Memang berisi pon*

Aku ngaji kat situ sampai aku darjah 6 jer. Sebab tingkatan 1 aku dah dok hostel. Cikgu tu pown dah tak dok kat area rumah tu lagi. Dah pindah kat kawasan lain.. ^_^

To be continued

notakecil : hehe nakal jugak awek nih...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.