Bebel

Assalamualaikum

Gua tengok blog gua dah banyak tumbuh lalang. Dah lama tak apdate entri. haha

Cuti Semester

Cuti semester lalu gua tak balik sabah, stay kat rumah sewa yang tercinta ini. Haha. Oleh kerana tak balik gua terpaksa mencari lobang kerja tuk makan seharian memandangkan duit dalam bank tinggal RM 4 lebih dan gua yang sangat kuat makan. hehe. Nak minta kat ayah tapi malu lak. Adehh.

Kerja

Masa tu baru balik semayang jumaat. Jadi singgah lah kat restoran Bumbu Warisan. Beli air masa tu. Padahal nak tanya ada kerja part time tak. Haha. Gua bawak slowtalk ngan manager dia, bagi muka seposen sket. Pekena pulak time tu pakai baju jubah. Buat muka suci. Haha. Then bos terima gak.

First day

Awal pagi dah kena maki oleh costemer. Rasa macam nak maki ja time tu. Makanan lambat, lambat la. Marah kat tukang buat roti. Jangan marah kat tukang amek order. Dah la gua tak tau lagi apa nak wat time tu. Masih blur lagi. haha. Tapi takpa, pengalaman.

Lepas 10 hari kerja

Ada dua orang minah datang macam stail gua. Datang nak minum. Tapi dalam hati nak cari kerja.

Tengah menghantar minuman kat 2 minah berkenaan Tetiba

Minah : Errr bang, nak tanya sket.

Gua : ok!

Minah : ada kerja part time tak kat sini?

Gua : Haha. Dalam hati gua tersenyum lebar.

****************

Rasa macam nak rakam ja time dorang minta kerja time tu.

Lepas cuti

Dah masuk semester baru. Gua dapat gaji dan gua dah plan shopping sampai ke titisan duit yang terakhir. Tapi gaji lesap sebab gua excident ngan minah tak pandai drive yang kuar simpang tak tengok kiri kanan. Gua terpaksa elak then sagat bumber myvi dia. Habis bersepah bumper. Ya Allah.

Lutut dah longgar akibat kemalangan. Bersyukur. Bersyukur kerana masih dipinjamkan nyawa lagi. Gua lupa baca doa rasanya sebelum kuar rumah...Hmmm

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.